Bezoek in Africa week 15 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Steen - WaarBenJij.nu Bezoek in Africa week 15 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Steen - WaarBenJij.nu

Bezoek in Africa week 15

Blijf op de hoogte en volg Danielle

14 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Update voor mijn verhaaltje want ik heb ontzettend veel gedaan! Helaas heb moet ik over ander halve maand weer naar huis en moet ik het mooie Kaapstad gaan missen.

Allereerst heb ik veel aan mijn onderzoek moeten werken maar dit schoot helaas nog niet veel op omdat ik ook direct het onderzoek uitvoer. Momenteel zijn we druk bezig met de website te vernieuwen. Ik heb een concept moeten opstellen en volgende week gaan weer met een nieuw bedrijf aan de slag. Afrikanen kunnen namelijk nogal snel van mening veranderen, maar al bij al en goed weekje op stage gehad.

Op woensdag was het weer eens een feestdag Guy Fawkes Day, deze dag staat bekend om de eerste persoon die in opstand kwam tegen het Britse parlement hij probeerde namelijk het parlement op te blazen maar ze hadden hem al ontdekt voor er een explosie kon plaatsen vinden. Vanwege de explosieven wordt er vuurwerk afstoken op deze avond, vanaf Camps Bay ben ik vuurwerk gaan kijken. Het was super mooi om te zien heerlijk op het strand gezeten met een wijntje erbij. Op donderdag arriveerde Koen in Kaapstad, dus op naar het vliegveld. Het beloofde dus een druk weekend te worden aangezien ik Koen natuurlijk wel heel Kaapstad moet laten zien.

Op vrijdag zijn we eerste heerlijk wezen uiteten bij la Bohème en vervolgens met de rest van de groep mee naar Tiger Tiger gegaan waar we een super leuke avond hebben gehad. De volgende dag zijn we naar old Biscuit Mill gegaan waar we heerlijk hebben ontbeten en een beetje rond gekeken. Toen we waren wezen tanken was koen zo slim geweest zijn Juice op het dashboardkastje te zetten, niet zo slim want het vervolg was natuurlijk dat heel de Juice over koen heen ging. Vlug naar huis want hij moest natuurlijk weer een nieuwe broek aan. Daarna zijn we naar Bouldersbeach gegaan om de pinguïns te gaan bekijken. De pinguïns zaten dit keer heel dicht bij het pad dus kon dacht even kijken of ze buiten en legt zijn slipper op de rand en ja hoor de pinguïn bijt in de slipper had hij weer geluk dat het niet zijn teen was. Na Bouldersbeach gingen we naar Cape point en Kaap de goede hoop, we hadden heel veel geluk die dag. We hadden namelijk de bavianen, de zebra’s (wat bijna nooit voor komt), de herten, de struisvogels en de baby struisvogels gezien. Oftewel we hadden alle dieren zo ongeveer gezien die daar zitten. Na een leuke avond zijn we een heerlijk hapje gaan eten bij NV-80 waar ze de beste biefstuk hadden wat ik hier in Kaapstad op heb.

De volgende dag hebben we heerlijk in de stad ontbeten en zijn we s middags richting Robbeneiland gegaan, ik vond helaas Robbeneiland wel een beetje tegenvallen ik had er meer van verwacht. Maar goed het was wel interessant dat er een ex gevangene het verhaal vertelde over de gevangenis, vooral omdat hij heel jong was toen hij zelf in de gevangenis zat. Deze gids vertelde dat hij 18 was toen hij voor het eerst in opstand kwam en de gevangenis in ging. Na een leuke avond zijn we heerlijk bij Da vinci’s weten eten een goede afsluiter van het weekend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 7644

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 23 December 2014

Internship biotic Health

Landen bezocht: