the summer is coming week 11 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Steen - WaarBenJij.nu the summer is coming week 11 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Steen - WaarBenJij.nu

the summer is coming week 11

Blijf op de hoogte en volg Danielle

15 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Jaaa de zomer begint eindelijk! We hebben een week met heerlijk weer gehad, het genieten gaat nu helemaal beginnen met dit weer.

Afgelopen week ben ik druk bezig geweest met het her ontwerpen van de website van Biotic Health. Ik heb een concept plan moeten maken hoe ik wil dat de website eruit komt te zien en waar het aan voldoet. Vervolgens heb ik dit overlegd met Mandla en zijn we samen tot een design gekomen. Ik hoop dat het gerealiseerd kan worden, afgelopen week hebben dan ook een gesprek gehad met Mireille om te kijken wat mogelijk was qua design. Mireille stelde voor een professional in te schakelen die verstand heeft van computers, eindelijk had iedereen door dat we geen andere keuze hadden en dus moeten investeren in de toekomst. Super chill dat mijn plannen nu echt waar worden gemaakt. Verder ben ik nog steeds druk bezig met mijn onderzoek hoe ik social media kan implementeren en de online marketing om de naamsbekendheid te vergroten.

Dinsdag avond was ik nog even naar Canal walk geweest samen met Valerie om wat winterkleren in te slaan voor als ik thuis kom. Vooruit denken is altijd belangrijk. Ook hebben we ons daar ingeschreven voor de Color run in Cape Town, dat was ook nog een avontuur. We werden van Vodacom winkel naar Vodacom winkel gestuurd, waren we eindelijk bij de goede winkel duurde het een half uur om alle formulieren in te vullen omdat zij zoveel informatie moesten hebben. Maar goed we hebben ons ingeschreven en zijn helemaal klaar voor volgende week.

Op vrijdag avond zijn we opgesplitst wezen uiteten Valerie en ik hadden wel is zin een lekkere goede steak, helaas wilde de rest vegetarisch eten dus hun gingen naar een vegetarisch restaurant. Wat een heerlijk restaurant was HQ, een heerlijke steak met onbeperkt friet eten en een salade vooraf. In de salade zaten heerlijk pijnboompitjes wat heb ik die gemist!( kopen we zelf niet want is te duur voor studenten ). De steak was heerlijk gebakken wat hebben Valerie en ik zitten genieten daar. Later die avond gingen we naar de club Tiger Tiger, een super leuke en niet te grote club. We hebben een geweldige avond gehad met de heel de groep.

De volgende dag zijn we naar het strand gegaan want ja het was toch echt weer 27 graden. Helaas lagen we wel allemaal bijna te slapen op het strand, we waren nog een beetje moe van de avond ervoor. Wederom weer is gezwommen in de Atlantische Oceaan, helaas verstijven heel je spieren als je erin gaat dus heel ver kwam ik niet. ’s Avonds was het weer tijd voor tapas. We hadden brood met dipjes gehaald en mijn heerlijke kaaskroketten gegeten. We waren rustig aan het wachten op Jody die het broodmes was halen tot we Jody hoorde roepen. We dachten dat ze weer is een rat in de bosjes gezien had wat hier vrij normaal is. Maar nee er zat een muis bij ons in huis OMG een muis, gatverdamme. Ik durfde dus ons huis niet meer in, Jody en Martine waren naar de receptie gegaan om te vragen of zij de muis konden weghalen. Zij deden gewoon of het de normaalste zaak van de wereld was dat er een muis in ons appartement zat terwijl dat voor ons niet zo normaal is. Helaas hadden zij hem niet kunnen vangen dus als vervolg was of de muis nog in ons huis of hij had een uitweg naar buiten gevonden, een beetje eng vond ik het wel. Vervolgens toch maar gaan slapen in de hoop dat de muis zelf de weg naar buiten kon vinden.

Zondag gingen we naar Kaap de goede hoop, we gingen dit maal met zijn 3e omdat de rest ging Shark cage dive. Martine, Jody en ik gingen dus naar Kaap de goede hoop. Wij hebben onderweg lang staan wachten voor een stoplicht, maar hierdoor hebben we wel vanuit de auto Kalk bay kunnen zien. Toen we eindelijk aankwamen bij Kaap de goede hoop moesten we entree betalen. Martine ging pinnen helaas was dit niet z'n groot succes, omdat de pinautomaat weinig service had. De mensen in de auto’s achter ons werden een beetje ongeduldig maarja wij konden het ook niet helpen. Eindelijk na 3 pogingen hebben we kunnen pinnen en konden we het park in. We reden op de weg richting Cape Point toen Jody ineens een schildpad zag Jody dus volop op de rem, ik sprint de auto uit om een foto te maken. Helaas was de buschauffeur achter ons hier niet zo blij mee dus vlug de auto langs de kant zetten en de schildpad maar is van dichtbij bekijken. Een stukje verder op de weg zag ik ineens een struisvogel, wij reden op de struisvogel af. Uitgestapt en een hoop foto’s gemaakt het vervolg was alleen dat de struisvogel midden op de weg voor ons auto ging staan dus konden wij even niet meer weg. Dat was nog eens niet het ergste de struisvogel stond met zijn kont naar ons toe ineens gaan alle veren omhoog en ja hoor de struisvogel begint recht voor onze auto te poepen, wat hebben wij ons kapot gelachen toen. Toen we bij Cape Point waren gearriveerd hebben we helaas geen bavianen gezien. We zijn de trap opgelopen naar de vuurtoren en hebben dus echt op de punt van Afrika gestaan ! Nadat we omhoog waren gelopen wilde wij natuurlijk ook wel is op de foto met het bord van Kaap de goede hoop. Wij konden die natuurlijk weer niet vinden, niet goed opgelet onder het rijden dat die op een andere plek stond. Gelukkig was een man zo vriendelijk ons te helpen. Een heel leuk dagje gehad en deze afgesloten door met zijn alle bij da vinci’s te gaan eten.

Deze week/volgende week staat de safari op het programma en de Color run ik ben zeer benieuwd.

  • 15 Oktober 2014 - 12:28

    Aniek Der Kinderen:

    heee steenie weer n leuk verhaaltje!!! fijn dat je t geweldig hebt daar. Geniet want het is snel weer december xxxx

  • 15 Oktober 2014 - 23:00

    Smarty:

    Bedoel je Cape Agulas?

  • 17 Oktober 2014 - 16:18

    Danielle Van Der Steen:

    Hee marty wat is cape agulas ? haha ik heb der nog nooit van gehoord!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 7646

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 23 December 2014

Internship biotic Health

Landen bezocht: