Week 4 in kaapstad alweer nieuwe avonturen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Steen - WaarBenJij.nu Week 4 in kaapstad alweer nieuwe avonturen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Steen - WaarBenJij.nu

Week 4 in kaapstad alweer nieuwe avonturen

Blijf op de hoogte en volg Danielle

28 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Even een berichtje uit Kaapstad weer om jullie toch maar op de hoogte te houden van mijn avonturen hier.
Ik begin al steeds meer te wennen aan het Afrikaanse bedrijfsleven. Deze week heb ik mogen skype met de klant en nog een paar andere collega’s die in Johannesburg zitten. Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een de online marketing van het product Treasure Trail. Ja ja ik ga nog steeds iedere week 3 x sporten door drilmeester Jody en ik begin het nog stiekem leuk te vinden ook. En het is echt net alsof ik in een hotel zit dankzij Jody want ze zorgt mooi dat elke ochtend me ontbijtje klaar staat, die is namelijk iets actiever in de ochtend dan ik ben. Wat heb ik toch een goed leven hier

Vrijdag avond wat een avond zeg, we waren gezellig wezen uiteten bij Mama africa want als je daar niet geweest bent ben je ook niet in Kaapstad geweest zeggen ze wel eens. We hadden zo lekker gegeten we hadden een mix van krokodil, struisvogel, Kudu steenbok en nog iets anders waar ik de naam niet meer van weet. Maar wat een lekker vlees was dat sommige stukken smaakte nog beter als een biefstuk, jammieeeee. Daarna zijn we daar aan de slangen bar wat gaan drinken waar een gezellig Afrikaans bandje aan het optreden was, nadat de band klaar was kregen we even persoonlijk lesje muziek. Jody op de drums en ik op een soort piano ding geen idee hoe het heet. Helaas ben ik niet zo muzikaal dus was dit geen groot succes. Vervolgens zijn we nog gezellig opstap geweest.

De volgende ochtend werden we wakker geklopt omdat ik s avonds per ongeluk de knip op de deur had gedaan en onze huisgenoot was schijnbaar nog niet thuis OEPS. Nadat we eindelijk waren opgestaan dachten we kom gaan is lekker winkelen, komen we bij de winkels aan zijn ze bijna dicht. We bedachten dat we toch maar eens door de stad gingen lopen dan, na 10 min lopen kwamen we een super leuk marktje tegen waar we even hebben rond gekeken of er nog iets leuks te zien was. Toen we s avonds terug kwamen zijn we naar Fat Cactus gegaan dit was een restaurant waar Linda ons wat over verteld had, het was lekker klein en erg gezellig. We hadden heerlijk gegeten maar het was erg local schijnbaar de eigenaar vroeg zelfs hoe wij het gevonden hadden, omdat er normaal nooit toeristen komen.

Zondag ging we de Segway tour met de wijnproeverij doen gelukkig was het een super mooie dag met een heerlijk zonnetje. Het Segway rijden was in het begin nogal wennen maar het ging vrijwel meteen goed. Het was heel erg leuk om te doen voor een keer. Na de Segway tour kwam de wijnproeverij waar we heerlijk hebben zitten genieten van een paar lekkere wijntjes. Daarna besloten we nog even lekker buiten te gaan zitten en te genieten van de zon. Op de heen en terugweg kwamen we ook langs de Townships dit was best heftig om te zien hoe ze daar leefde vond ik, Jody wist er natuurlijk al meer van omdat die daar een keer in de week werkt. S avonds gingen we toch maar eens koken we dachten heerlijke pasta pesto te maken, beetje jammer dat de pesto hier echt niet te eten is en ze geen hamblokjes kennen of spekjes alleen bacon. Dit was dus echt een grote mislukking. Maar het was weer een weekend en een week om niet te vergeten die gaat weer in me herinneringen boekje.

  • 28 Augustus 2014 - 14:12

    Demi:

    Hahaha jaa fijn Daan! Ik mis de lekkere lunch die klaar stond als ik uit school kwam enzo hihi!

    Ik wil langs komen!!! Haha
    Geniet ervan Daantje ! Kus

  • 28 Augustus 2014 - 14:15

    Danielle Van Der Steen:

    haha daar kan ik nu lekker van genieten deem!
    ik zeg boek een ticket en kom gezellig

  • 28 Augustus 2014 - 15:02

    Esther:

    zo leert Jotje t niet af
    Deem begint nu net te wennen zelf wat te doen.........
    Heeft zelfs uit eigen initatief gekookt gisteren..............
    Fijn dat jullie t zo leuk hebben en ons op de hoogte houden.
    Weer bijna weekeinde, Enjoy xxxx

  • 28 Augustus 2014 - 15:07

    Jody:

    Mam, het is ook net alsof ik thuis ben.
    Als ik dat niet klaarzet dan zijn we of te laat, of heeft ze niets gegeten. En aangezien ik tijd over heb omdat ik alles rustig doe ( lees m'n twee kopjes koffie nodig heb) kan ik me maar beter nuttig maken :) Maar Deem oefen maar ff lekker door hoor!! Dan draaien we de rollen straks om DAT lijkt me pas leuk!

  • 28 Augustus 2014 - 15:28

    Esther:

    hihi. Nou dat zullen we zien.... (thuis behalve de lekkere koffie)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 7641

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 23 December 2014

Internship biotic Health

Landen bezocht: