Eerste dagen in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Steen - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Steen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Danielle

07 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo mijn eerste berichtje uit Kaapstad. Op 1 aug ging in naar Kaapstad samen met Jody Marks, wij hadden een tussenstop in Dubai met het vliegtuig. WAAUW wat was Dubai mooi s ’avonds toen wij erover vlogen, helaas konden Jody en ik Dubai zelf niet in dus hebben we ons 4 uur moeten vermaken op Dubai airport wat ook geen probleem was. Na de tussenstop vlogen wij door naar Kaapstad de eind bestemming. Op Cape Town airport stond een chauffeur te wachten voor ons, hij was zo vriendelijk om Jody haar koffer over te pakken en ik mocht heerlijk zelf voor pakezel spelen.


De Chauffeur zette ons af bij het Best Western cape suites hotel, daar kregen we ons kamer toegewezen toen we ons kamer hadden schrokken we ons rot. Dit leek namelijk niet op de foto’s die we hadden gezien en schimmelbehang was ook niet helemaal onze smaak, wij dus meteen terug naar de receptie en kregen direct een andere kamer. Dit was een mooie kamer met balkon helaas was de woonkamer nog niet zo groot, maar goed de kamer was schoon en we hadden leuke huisgenoten. Nadat we eindelijk gevestigd waren hadden we een taxi naar de V&A Waterfront gepakt dit zag er allemaal mooi uit een mooie haven en een geweldig uitzicht, hier zijn we wat gaan drinken en rondlopen. ’s Avonds hebben we heerlijk gegeten en voor een goedkope prijs.

De volgende dag kwam 4exchange langs zij waren alle kamers aan het controleren de eerste reactie die zij gaven is WOOW dit appartement is echt te klein, dit betekend dat we weer moeten verhuizen naar een groter appartement wat natuurlijk niet erg is, we weten alleen nog niet wanneer deze verhuizing gaat plaats vinden.

Maandag kregen we dan eindelijk ONZE auto. Daar ging het grote avontuur beginnen we moesten links gaan rijden. Het links rijden zelf is niet zo moeilijk, het was even wennen en ging al meteen goed. Het enige waar we moeite mee hadden was dat het knipperlicht aan de andere kant zat dus wat denk je elke keer als we links of rechts moesten gingen onze ruitenwissers lekker een keer op en neer. We zijn deze middag naar Camps Bay gereden. WOW wat was dat mooi, een prachtig strand met een geweldig uitzicht, daar waren allerlei kinderen aan het surfen super leuk om te zien! Verder hebben wij Cape Town nog wat verkend want we verdwaalde nogal vaak.

Dinsdag hadden wij beide een ontmoeting met onze stageplaatsen, het viel mij meteen op dat de mensen heel vriendelijk hier zijn en alles rustig aan doen. Dit merkte ik vooral toen ik woensdag op mijn eerste werkdag aankwam. Ik had dinsdag een aantal papieren mee gekregen om door te lezen en dit had ik in de avond netjes gedaan zoals in Nederland normaal is. Ik kwam in de ochtend hier aan en zij wisten niet wat ze hoorde, dus ik hoefde de rest van de ochtend niks meer te doen. Want ja daar kreeg ik echt heel de ochtend de tijd voor, ik moest relax beginnen van het bedrijf. De rest van de middag mocht ik zelf invullen.

Vandaag 7 aug is mijn tweede werkdag, ik heb de opdracht gekregen een online checklist op te zetten waarin resultaten zichtbaar worden, wederom kreeg ik hier lang de tijd voor terwijl het zo gedaan is. Kortom ik kan zeker wel wennen aan de Afrikaanse cultuur!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 7640

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 23 December 2014

Internship biotic Health

Landen bezocht: