verhuizen en surfeeen week 18 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Steen - WaarBenJij.nu verhuizen en surfeeen week 18 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Steen - WaarBenJij.nu

verhuizen en surfeeen week 18

Blijf op de hoogte en volg Danielle

04 December 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Haaaa luitjes, ik ben alweer lekker laat met mijn verhaaltje maar het is druk op de zaak momenteel.

Ik moet nu alweer nadenken wat ik afgelopen week allemaal heb gedaan, ik doe gewoon te veel dingen hier. Ik leef hier op een manier om alles uit het mooie Kaapstad te halen.
Is even denken maandag was het natuurlijk weer een stage dag ik heb veel contact met Wayne gehad over de website en hij wordt al steeds beter ik begin echt trots te worden op mijn ontwerp. Verder ben ik met Mandla veel in bespreking geweest over de verhuizing naar de nieuwe
locatie.

Op woensdag avond was de tijd daar voor een voetbalwedstrijdje Ajax Cape Town. Het voetbal hier stelt dus echt niks voor! Maar voetbal is hier natuurlijk ook minder populair. Toen we aankwamen bij het stadion hadden we nog geen tickets want wij dachten die kun je daar wel halen, maar nee hoor kon je daar niet halen. Een van de bewakers daar vroeg met hoeveel man we waren en zag de mogelijkheid om geld te verdienen dus wij mochten allemaal voor 50 rand naar binnen Lucky US! Toen we het stadion in liepen was het stadion bijna helemaal leeg, onder de wedstrijd kwam iedereen namelijk pas lekker op zijn Afrikaans allemaal te laat komen. In het vak van Ajax cape Town hing niet zoveel sfeer als bij de tegenpartij, bij de tegenpartij stonden zij de hele tijd te zingen en te dansen. Je kunt het wel raden wij natuurlijk naar het vak van de tegenstander gegaan. Super leuke avond gehad. Ajax Cape Town had met 1-0 gewonnen, ondanks dat de tegenpartij verloren had bleven zij dansen en zingen geweldig om te zien! Nederland zou daar nog een voorbeeld aan kunnen nemen om het zo vredig mogelijk te houden.

Vrijdag was het shopping time met Mandla voor het nieuwe Kantoor. Mandla en ik zijn de hele dag op pad geweest om meubels voor het nieuwe kantoor te scoren. En ja ik heb echt nog voor de laatste 2 weken een eigen bureau gekregen en mijn eigen stoel mogen uitzoeken. Later die dag toen wij terug aankwamen op kantoor heb ik mijn lieftallige collega’s de Nederlandse pepernoten laten proeven. En die lustten zij wel, een collage van mij was al een keer in Nederland geweest en vond het helemaal geweldig dat ik pepernoten bij mij had! Zo kon ik mijn stage bedrijf toch nog kennis laten maken met de Nederlandse cultuur. Vrijdag avond had ik een verjaardagsfeestje van Dorien en Charlotte, het was een goed feestje geweest.

Dat het een goed feestje was geweest was te merken de volgende dag aangezien ik weinig had geslapen maar heel graag naar World Aids Day wilde bij Jody op der werk. Aankomend bij de World Aids Day waren er allemaal jonge kinderen van Yabonga traditionele dansen aan het uitvoeren super leuk om te zien. Vervolgens zijn er een aantal gastsprekers geweest die uitlegde hoe het leven met Aids is. Een super leuke ervaring om mee te maken. Later die avond zijn we hapje gaan eten met zijn alle en hadden we overdag nog even in het zonnetje gelegen.

Zondag was het weer tijd om te surfen met Martine. WOW wat was dit weer leuk super grote golven en het surfen, gaat al steeds beter ik kan zelfs al schuiven op mijn bord en voor op de punt gaan staan! We hebben 2,5 de grootste en fijnste golven gehad, het was echt een pracht dag om te surfen. Martine en ik hadden even lekker geluncht op het terras in Blougberg en zijn daarna toch maar voor het zwembad gegaan bij de het hotel, heerlijk nog even in de zon liggen. Echt een top dagje gehad en natuurlijk heerlijk bruin geworden, want ja het is toch 30 graden hier. Over 19 dagen zit mijn grote avontuur er helaas alweer op ik ben nog lang niet klaar om naar huis te gaan, maar het zal toch moeten. Ik kan dan ook zeggen dat ik echt verliefd ben geworden op Kaapstad en Zuid-Afrika.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 7635

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 23 December 2014

Internship biotic Health

Landen bezocht: