week 9 vol gezelligheid - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Steen - WaarBenJij.nu week 9 vol gezelligheid - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Steen - WaarBenJij.nu

week 9 vol gezelligheid

Blijf op de hoogte en volg Danielle

30 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Halloooootjes even een update over mijn weekend en week afgelopen week.
Ik maak het nog steeds super goed hier en de tijd vliegt voorbij want ik zit er inmiddels alweer twee hele maanden. Helaas nog maar 2,5 maand te gaan.
Afgelopen week druk geweest met mijn schoolopdrachten en mijn werk. Op het werk mocht ik mee naar een van de grootste ontwerpers van verpakkingsmateriaal. Het was heel gek om te zien, het bedrijf werkte zelfs voor Rimmel Londen en dan kwamen wij daar als klein bedrijf aan. We hebben een mooie verpakking uitgekozen voor ons product Treasure Trail.

Afgelopen woensdag 24 september was het Heritage day, dit is een nationale feestdag hier. Op deze dag wordt de cultuur van Zuid-Afrika gevierd, wat betekend dat iedereen gaat braaien. Wij waren dus heerlijk dagje vrij. Deze dag hadden we dan ook nuttig besteed, allereerst waren we naar het district six museum gegaan. Helaas was dit niet helemaal wat ik er van verwacht had maar alsnog was het leerzaam. Het was heel raar om te zien dat er gewoon op banken stond dat alleen Europeanen er mochten zitten of blanken dit gold ook voor de wc. Het was interessant om te zien dat het gewoon nog niet zo lang geleden is. Verder waren die middag heerlijk gaan shoppen in Canal Walk, we hadden gelukkig lang de tijd want we hadden wederom de keuze uit 990 winkels. Verder ga ik nog steeds twee a drie keer in de week sporten, wie had dat nu verwacht?! Verder was Joris deze week gearriveerd en ja hij had zoals beloofd chocolade pepernoten mee genomen, dat was even genieten toch nog iets Nederlands.

Jaaaaa vrijdag was het eindelijk weekend heerlijk, even vlug een rugby t-shirt aangeschaft voor de game op zaterdag. We hadden in de avond een lekker hapje gegeten met de groep bij la bocheme aangezien nog niemand er geweest was behalve ik en Jody. En ja hoor als voorgerecht zat iedereen aan de carpaccio de ober zal ook wel gedacht hebben. Na heerlijk gegeten te hebben gingen ik ze s avonds even club 31 laten zien, weer super leuke avond gehad.

De volgende dag stond de rugby wedstrijd op het programma, ik had er echt super veel zin in! We hadden allemaal een sjaal of t-shirt kunnen scoren en zagen er dus uit als echte fans. Hier stonden we in het vak waar je moest staan oftewel het sfeer vak. Wat was dat geweldig heel de wedstrijd zingen en niemand hield zich in. Er stonden twee mannen voor mij, ik dacht ik kan aan hun wel de rugby regels vragen. Ze vertelde me dat ze al 30 jaar naar de rubgy gingen maar nog steeds niet altijd wisten wat er aan de hand was als de scheids vloot, wat een supporters zeg! Halverwege de wedstrijd kwam Zuid-Afrika achter te staan, we waren even bang dat we niet meer gingen winnen. Maar toen in de laatste 15 min wisten ze uiteindelijk de stand op te krikken naar 28-10. Het was het een top ervaringen ik zou er zo nog een keer heen gaan!

Zondag waren we met zijn alle op de hop on hop off tourbus geweest. Helaas hadden Jody en ik de meeste punten al gezien maar het was alsnog super gezellig. Eerste hop off was bij Kirstenbosch dit is een geweldig mooie grote tuin in Kaapstad, we hebben hier even een kijkje genomen en zijn toen verder gegaan naar de volgende stop Hout Bay. In Hout Bay hebben wij wat gegeten en een zeehond gezien. Het was leuk om te zien hoe de man de zeehond aan het voeren was. Super leuke dag gehad en als afsluiter de lekkerste pizza bij Davinci’s gegeten.
Weer een top week achter de boeg en er staan er nog zoveel op me te wachten!!

  • 30 September 2014 - 13:31

    Esther:

    yeah choco pepernoten en carpaccio..............................xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 7624

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 23 December 2014

Internship biotic Health

Landen bezocht: