week 6 vol geweldige avonturen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Steen - WaarBenJij.nu week 6 vol geweldige avonturen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Steen - WaarBenJij.nu

week 6 vol geweldige avonturen

Blijf op de hoogte en volg Danielle

09 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Even een berichtje om te vertellen hoe GEWELDIG deze week was.

Aan het begin van de week moest ik met Mandla mee naar de bibliotheek, oke dat is dus een plek waar ik nooit in Nederland kom. Ik vertelde Mandla ook dat wij in Nederland boeken online lezen of online bestellen en sommige mensen net als mama nog naar de bibliotheek gaan. Hij stond echt versteld dat wij nooit naar de Bibliotheek gaan toen we in de Bieb aan kwamen zei die ook echt oke Danielle dit zijn dus Boeken en zo ziet een Bieb eruit voor de grap. Uiteindelijk heeft hij me dus lid gemaakt van bibliotheek hier. Dusja ik kan nu toch echt boeken gaan halen bij de bibliotheek het enige jammere is dat het nieuwste boek uit 2012 komt dat er staat.

Verder zijn we deze week bezig met het ontwikkelen van nieuwe producten het is heel leuk om te doen en veel research te doen, iedereen heeft zijn eigen aandeel in het product. Tevens ben ik naar een cursus geweest om je bedrijf online te krijgen. Helaas was dit voor mij niet zo interessant, omdat Nederland echt heel ver voorloopt hierin. Wel was het goed om contacten te leggen want onze website gaat nu waarschijnlijk een make-over krijgen.

Op woensdag avond hadden we een vrijwilligersvent van Yabonga ( jody’s werk) staan. Het merk Geisha had allemaal kleren gedoneerd aan Yabonga zodat zij die konden verkopen en hiermee geld kon inzamelen voor de mensen in de Townships. Wij hebben deze avond geholpen het was heel gezellig, alleen jammer genoeg niet zo druk als we verwacht hadden. Het was heel leuk om de vrouwen uit de Townships te zien, zij waren zo blij met de spullen die zij hebben ook al is dit niet veel. Prachtig om hier wat aan bij te dragen.

Vrijdag hadden een welkomstborrel van 4exchange van te voren kwamen Lotte en Martine (collega’s van Jody) wat drinken bij ons zodat ik ook kennis met hun kon maken. Na een paar wijntjes gingen we naar de 4exchange borrel helaas was dit niet zo gezellig dus hadden we besloten naar de Dubliner op long street te gaan. Het huisgenootje Valerie van Lotte en Martine ging ook mee. Het was een super gezellige avond.
Zaterdag dachten we naar het museum te gaan maar dit was helaas niet lang open dus zijn we naar kasteel de goede hoop gegaan. Het kasteel was wel leuk om een keer gezien te hebben maar niet zoveel bijzonders. Later in de avond hadden we afgesproken om wat te gaan eten met Lotte, Valerie en Martine. We zijn toen bij Blue Marlin gaan eten en daar kon je toch lekker eten voor 14 euro kon je onbeperkt sushi en chinees eten echt zo lekker. Zeker een tentje waar we nog een keer terug gaan.

Zondag was het dan eindelijk zover het Skydiven waar we zo naar uitgekeken hadden! Het skydiven was moeilijk te vinden het is niet net als in Nederland dat het met grote boorden aangegeven staat er stond dus alleen een klein bordje met een vliegtuigje. Wij waren deze dus voorbij gereden en wat denk je begon ook nog het lampje van de benzine te knipperen wij schrik dat we niet op tijd zouden komen. Toch nog maar een google of er een duidelijk beschrijving stond, hieruit bleek dus dat we te ver door waren gereden wij vlug terug zodat we op tijd zouden zijn. Eindelijk aangekomen bij het skydiven moesten we een formulier in vullen ook moesten we in vullen in geval van nood wie te bellen oftewel een subtiele manier voor als je dood gaat wie moeten we bellen. Nadat we onze pakjes aan hadden mochten we het vliegtuig in. Ik was best zenuwachtig want ik wist totaal niet wat ik ervan moest verwachten. Toen we in het vliegtuig zaten hebben we eerst 20 min rond gevlogen om op hoogte te komen in het vliegtuig hadden een prachtig uitzicht over Kaapstad. Na 20 min was het eindelijk zo ver we mochten het vliegtuig uit springen. Het moment dat je het vliegtuig uit gaat is niet te beschrijven het geeft je zo’n kick je probeert te lachen maar heel je gezicht wordt getrokken het voelt raar maar het was ZOOOOO leuk. Nadat de parachute uitgeklapt was mochten we zelf vliegen de instructeur zei tegen me pak ze maar vast vlieg zelf maar, ik keek hem aan of hij gek geworden was. Maar het was echt zo leuk om te doen je kon zelf rondjes draaien en echt bepalen waar je heen wilde. Onze landing was helaas wat minder Jody kwam netjes op der voeten terecht en wij gleden met onze kont in het zand. Maar ik zal dit avontuur nooit meer vergeten het was echt GEWELDIG.

Zondag middag hadden we weer met de meiden afgesproken om naar Mzolis te gaan dit is een tentje in een Township waar je vlees kunt braaien. De bedoeling is dat je meer vlees besteld dan je lust om dit uit te delen, aan de kinderen de daar. Dit hebben wij dus ook gedaan helaas hebben we wel een uur in de rij gestaan voor we aan de beurt waren maar met een koud biertje erbij was dat prima vol te houden. Nadat we het vlees hadden afgegeven om te braden waren we naar het tentje er naast gegaan waar ze super leuke muziek hadden en waar een geweldige sfeer hing. Het was net of je in een strand tent stond het was echt gezellig hier, toen het eten klaar was hebben we een paar happen genomen en de rest uitgedeeld. Op het moment dat ik met de schaal bij de kinderen stond en zij vroegen of ze het echt mochten hebben duurde het ongeveer 20 sec voor al het vlees van de schaal af was. Een geweldige ervaring wederom die ik niet snel zou vergeten. Er was nog wel een klein schandalig iets midden in de Township had iemand even dood leuk een limo besteld, wij vonden het echt beschamend dat iemand zoiets durfde te doen daar.

• 09 September 2014 - 11:37

Margot:

Leuk stukje weer Steenie! Fijn dat het noodnummer van skydiven niet gebeld hoefde te worden haha! X

• 09 September 2014 - 11:46

Danielle Van Der Steen:

Hahaa jaa gelukkig niet moeten bellen zouden papa en mama denk ik niet zo fijn gevonden hebben.