Rustig maar leuk weekje - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Steen - WaarBenJij.nu Rustig maar leuk weekje - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danielle Steen - WaarBenJij.nu

Rustig maar leuk weekje

Blijf op de hoogte en volg Danielle

03 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo luitjeees even weer een update van mijn avonturen hier.
Deze week ben ik naar een congres geweest met mijn bedrijf, op dit congres kwam een zakenman vertellen hoe hij zijn bedrijf groot heeft gemaakt. Het was een best interessant verhaal, hij was groot geworden door te gaan fuseren met een ander bedrijf en was vervolgens weer een klein bedrijf geworden omdat het fuseren geen succes was. Uiteindelijk had hij besloten zelf het bedrijf voort te zetten en dit was goed afgelopen. Wat ik ook heel leuk vind aan hier werken is dat ze altijd om je mening vragen, ze roepen je elke keer om te vragen wat jou mening erover is.
Afgelopen donderdag zijn we naar Hope street market geweest, dit is een markt met allemaal etenskraampjes waar je kunt gaan zitten eten en waar een bandje speelt het is een super leuke sfeer die er hangt en je kunt voor een spot prijs avond eten. De tafels die er staan zijn gemaakt van deuren, je zit dus aan een deur te eten.

Vrijdag zijn we heerlijk wezen uiteten bij La boheme oooh god wat een super restaurant is dat toch. je krijgt geen menu kaart maar krijgt het menu te zien op krijt boorden. Verder hadden we een keer een rustig avond want we hadden niet zoveel zin om op stap te gaan. Zaterdag zijn we vervolgens de stad in gelopen en hebben we een hoop markten bezocht en winkels. En Woehoeeee ik heb eindelijk de tas gevonden die ik altijd al wilde hebben meteen mooi dieren vachtje voor een spot prijsje kunnen meenemen want afdingen kan hier te makkelijk. We hadden echt een heel stuk in de stad gelopen en het viel ons op dat overal muur schilderingen met teksten waren het was schitterend om te zien, het is gewoon echte straat kunst.

Later die avond gingen we eten bij Cubana want daar hadden we gereserveerd, wat bleek toen we daar aan kwamen dat we bij de verkeerde Cubana hadden gereserveerd. Natuurlijk zat het stamp vol bij deze en konden we alleen nog een plekje buiten krijgen, dit kwam ook omdat iemand de helft van het restaurant had afgehuurd voor een feest. Hier hadden we heerlijk gegeten maar de bediening was zo dramatisch slecht we hebben 3 kwartier moeten wachten voor we eindelijk konden bestellen. Vervolgens omcirkeld de butler nog even het woord fooi. Wilde we hem 5 rand fooi geven want meer had die niet verdiend nam hij er gewoon geen genoegen mee en nam dat niet aan. Het was dus geen goede bediening. Toen we terug kwamen bij het hotel hebben we een aantal Nederlanders leren kennen die vroegen of we mee wilde naar club 31. Jody had niet zoveel zin dus ik was in me eentje met hun mee gegaan. We kwamen daar aan en stonden op de gastenlijst dus hoefde mooi niks te betalen, dit kwam omdat hun een of andere voetballer hier hadden leren kennen. Toen we naar boven gingen ( ja die club is echt op de 31e etage van een bank!) had je uitzicht over de hele stad WAUW wat was dat een vette club. Ik heb daar nog een hele leuke avond gehad met de Nederlanders.

Zondag was het pracht weer ik denk wel 30 graden dat betekende dus dat we het strand maar is moesten gaan bezichtigen. Die Nederlanders die we de avond ervoor hadden ontmoet gingen mee naar het strand. Het viel ons op dat wij serieus de enige met een auto waren heel raar want als je elke een taxi moet pakken is ook niet reuze goedkoop! Wij hebben heel de dag heerlijk in de zon gelegen en ja zelfs in de winter gezwommen in de Atlantische oceaan, het was even doorzetten maar daarna heerlijk verkoelend. Na een heerlijk dagje strand was ik zelfs al bruin geworden! We hebben het weekend afgesloten met een diner in de pub. En komende week staan er nog een aantal hele leuke dingen op het programma !

• 03 September 2014 - 14:08

Margot: